Deze races werden verreden op het Misano World Circuit Marco Simoncelli aan de Adriatische kust, wat normaal gesproken niet het beste circuit is voor de BMW M4 GT4. Traditie getrouw heeft de auto het op dit circuit zeer moeilijk en ook nu was dat weer het geval. Daarbij speelde de weersomstandigheden ook niet mee, het wat het gehele weekend 35 graden waardoor banden en remmen het behoorlijk zwaar hadden.
Het team van MDM Motorsport maar ook Simon en Alec hadden zich hier echter goed op voorbereid om zodoende zo goed mogelijk mee te kunnen doen in de kopgroep en zodoende toch zo veel mogelijk punten te vergaren voor het kampioenschap.
Test.
Alle teams en coureurs kregen de gelegenheid om vrijdag morgen te kunnen testen. De crew van MDM Motorsport gebruikte deze test om zoveel mogelijk data te verzamelen om zodoende een goede setting van de auto te verkrijgen. Simon zette in deze test de 2e tijd neer wat vertrouwen gaf voor de rest van het weekend.
Vrije training.
Tijdens de eerste vrije training op vrijdag middag verliep het heel anders. Simon en Alec deden een race simulatie op oude banden en toen al bleek dat met name aan het einde van de race afstand de auto het heel zwaar kreeg, de combinatie van asfalt en bochten op dit circuit passen niet goed bij de BMW M4 GT4 en deze test sloten de mannen dan ook af op een 24e plaats.
Zaterdag morgen stond als eerste de tweede vrije training op het programma. Het team had nog 1 set nieuwe banden over en Alec gebruikte deze om te kijken hoe de auto het zou doen tijdens de nog komende kwalificatie. Geheel tevreden was Alec niet maar toch scoorde hij een vierde tijd tijdens deze vrije training.
Kwalificatie.
Simon nam de eerste kwalificatie voor zijn rekening, hij koos er voor om zo lang mogelijk te wachten om zodoende zo vrij als mogelijk op de baan te komen. Dit pakte niet geheel goed uit want toen hij bezig was met zijn snelste rondje gaf de wedstijdleiding een " full course yellow " zodat hij deze ronde moest afbreken. Ondertussen was het fijne al van de banden af en kwam Simon niet verder dan een 11e plaats op de start grid voor race1
Daarna was het de beurt aan Alec, hij ging wel direct de baan op maar, werd toen hij ook met zijn snelste rondje bezig was opgehouden door een concurrent die langzaam op de baan reed waardoor ook Alec geen super tijd kon neer zetten, een 7e plaats voor race twee was zijn deel. Simon en Alec lieten weten beide behoorlijk te balen van deze start posities met de wetenschap dat de auto in het tweede deel van de race behoorlijk zou afbouwen.
Race 1
Zaterdagmiddag stond Simon aan de start van de eerste race, het asfalt had een temperatuur van 52 graden en het was bloedheet in de auto. Vanaf de 11e plaats had Simon een raketstart waarbij hij eerst door het gras en later dwars door het veld heen direct 3 tegenstanders passeerde.
Daarna kon hij nog een tegenstander voorbij en kreeg hij even later te horen over de boord radio dat de twee KTM's die de race leidde een straf zouden krijgen voor een verkeerde start. Daardoor kwam Simon op een vijfde plaats binnen voor de pitstop en zodoende het stuur overgaf aan Alec. Het fijne was toen allang van de auto af maar Alec ging er eens goed voor zitten. Tijdens de pitstop was er al een concurrent weggevallen en direct na dat Alec de baan op kwam kon hij naar de derde plaats rijden om even later op te rukken naar de tweede plaats.
Twintig minuten lang heeft Alec daarna onder druk gestaan van meerdere auto's maar ondanks dat remmen en banden verre van 100 procent waren wist hij deze positie vast te houden al had het geen rondje langer moeten duren. Zodoende konden Simon en Alec toch weer naar het podium en vergaarde zij veel punten voor het kampioenschap. Simon vertelde na afloop heel blij te zijn met deze 2e plaats mede gezien de startpositie en de moeilijk te besturen auto waarmee hij en Alec moesten omgaan.
Race 2
Het team had de nodige aanpassingen gedaan aan de auto in de hoop het tweede deel van de race daarmee wat makkelijker zou worden. Alec startte vanaf plek 7 en wist in de eerste ronde op te rukken naar de vijfde plaats. Deze positie behield hij tot de pitstop om het stuur over te geven aan Simon.
Deze kwam de baan op tijdens een " full course yellow " en wist na de herstart direct een plaatsje te winnen maar moest deze ook weer snel prijs geven omdat het heel moeilijk was om de auto op een goede manier op de baan te houden. Het verloop van de race was verder niet zo spannend, behalve dat de koploper in de race, de Renault Alpine van Stephane Lemmeret een lekke band kreeg en Simon nog voorbij gereden werd door de Mercedes van Bullit Racing die op zaterdag de race al had gewonnen. Simon finishte dus als vijfde en meer zat er ook beslist niet in.
Kampioenschap.
Door deze tweede en vijfde plaats zijn Simon en Alec nu opgerukt naar de tweede plaats in het kampioenschap met nog vier races te gaan en is er dus nog van alles mogelijk.
Volgende races.
De volgende twee races zijn op het thuis circuit van Zandvoort en wel op 13 en 14 juli aanstaande. Daar zullen Simon en Alec gaan proberen om voor eigen publiek weer zo goed mogelijk de scoren.