Aanstaande zondag 22 september staan 46.000 lopers aan de start van hét hardloopfeest van het jaar. Met de ongeëvenaarde sfeer op de Prins Hendrikkade, de passage door de IJtunnel en de finish op de Peperstraat in Zaandam is de Dam tot Damloop uitgegroeid tot één van de grootste en meest bekende hardloopevenementen van het land. Jaarlijks trekt de run tienduizenden hardlopers van alle leeftijden en niveaus aan. Daarnaast heeft het evenement, met de unieke route van Amsterdam naar Zaandam, naam gemaakt met de Dam tot Dam Business Run; één van de grootste bedrijvenruns van de wereld.
Supporter van alle hardlopers
De aankondiging dat NN voor de komende vier edities hoofdsponsor van de Dam tot Damloop wordt sluit naadloos aan bij de aangescherpte sportsponsorstrategie van de financiële dienstverlener. “Zowel internationaal als in Nederland willen we naast sponsor ook echt supporter van alle hardlopers zijn. Met evenementen als de NN Marathon Rotterdam en de NN CPC Loop Den Haag bedienen we veel gevorderde lopers”, zegt Mariëlle Krouwel, CMO van NN Group. “Onlangs hebben we samen met de Atletiekunie de NN Running Coach geïntroduceerd waarmee we mensen die nog niet lopen het plezier van de sport laten ontdekken. De wat kortere afstanden van de Dam tot Damloop (5 en 10 Engelse Mijl) zijn natuurlijk een prachtige uitdaging voor specifiek deze groep. Zo maken we met dit partnership ons sponsorprogramma in Nederland mooi rond en dragen we verder bij aan het mentale en fysieke welzijn van een zo’n groot mogelijke groep mensen.”
Fonds Gehandicaptensport het goede doel
Als titelsponsor zal NN niet alleen de naam van het evenement dragen, maar ook een breed scala aan activiteiten ondersteunen die gericht zijn op het bevorderen van het hardloopplezier van een zo’n divers mogelijke doelgroep. Naast de integratie van de NN Running Coach is een ander uitvloeisel de samenwerking met Fonds Gehandicaptensport en de toewijzing als het goede doel voor de komende edities. “Dit symboliseert wat mij betreft onze gezamenlijke maatschappelijke ambities. We zijn dan ook enorm trots om NN te verwelkomen als de titelsponsor van de Dam tot Damloop," aldus René Wit, Adjunct-directeur van Le Champion, de organisatie achter de Dam tot Damloop. "De betrokkenheid van Nationale-Nederlanden bij nu ook dit iconische hardloopevenement onderstreept hun toewijding aan het welzijn van mensen. In 2025 organiseren we namelijk ook met hen de 50e editie van de NN Egmond Halve Marathon. We zijn ervan overtuigd dat dit partnerschap verder gaat bijdragen aan het versterken van de positie van de NN Dam tot Damloop als één van de meest geliefde sportevenementen in Nederland en daarbuiten."
Over de NN Dam tot Damloop
De NN Dam tot Damloop is één van de meest iconische hardloopevenementen van Nederland. Wat begon als een kleinschalig evenement in 1985, is uitgegroeid tot een spectaculair evenement die zowel de steden Amsterdam als Zaandam doen bruisen van energie en enthousiasme. Het Dam tot Dam Weekend is het grootste sportieve weekend van Nederland met ruim 75.000 sporters. Op zaterdag organiseert Le Champion de Pink Ribbon Dam tot Dam Wandeltocht met 14.000 wandelaars. Als de avond valt doen 12.000 hardlopers mee aan de Damloop by night en een dag later staan 4.000 fietsers aan de start van de Saxo Dam tot Dam FietsClassic. Samen met deelnemers, partners, supporters, vrijwilligers en bewoners maakt Le Champion er ieder jaar een groot sportweekend van.
De organisatie ziet op dit moment al een run op de startbewijzen. Bedrijven die meedoen aan de Business Run hebben al sinds 19 februari de kans om in te schrijven en leden van Le Champion kunnen zich sinds maandag 8 april inschrijven. Vanaf dinsdag 23 april is het voor alle hardlopers mogelijk om in te schrijven voor de 38e editie van de NN Dam tot Damloop.
Over Nationale-Nederlanden
Nationale-Nederlanden is een financiële dienstverlener die producten en diensten aanbiedt op het gebied van verzekeringen, pensioenen en bankactiviteiten aan ruim 6 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Al meer dan 175 jaar helpen onze medewerkers mensen zorgen voor wat zij écht belangrijk vinden. Nationale-Nederlanden is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener actief in 11 landen en toonaangevend in een aantal Europese landen en Japan. NN Group N.V. is genoteerd aan Euronext Amsterdam (NN).