ASSENDELFT - Michael en Charita willen meer bewustwording creëren bij de ouders voor de kwetsbaarheid van de oogjes van hun kinderen en voor goede oogbescherming tegen de schadelijke zon, om oogschade op latere leeftijd te voorkomen.

Om hieraan bij te dragen, zijn Michael en Charita begonnen met het ontwerpen van duurzame en veilige baby- en kinderzonnebrillen in acht nemend de nieuwste modetrends. Het stel lanceert 1 maart 2021 hun nieuwe baby- en kinderzonnebrillenmerk genaamd 'Goodcha'.

De impact van oogproblemen zoals slechtziendheid, blindheid en oogziektes wordt vaak erg onderschat. De mensenogen zijn erg kwetsbaar en helaas wordt het probleem steeds groter: het aantal mensen met een oogziekte of oogaandoening blijft maar groeien. Het beschermen van de ogen begint bij je kind, op een duurzame en veilige manier. Onderzoek heeft bewezen dat kinderen onder de 10 jaar een verhoogd risico hebben op beschadiging van de ogen en helaas draagt maar 4% van de baby’s en kinderen dagelijks een zonnebril. Michael en Charita vinden dat dat moet veranderen en het dragen van een zonnebril onderdeel wordt van de ouders hun "naar buiten gaan" routine.

De zonnebrillen bieden net dat beetje extra: ze zijn BPA-vrij, gepolariseerd, onverwoestbaar, gemaakt van recyclebaar materiaal en voldoen aan de Europese verordening REACH en zijn EN ISO 12312-1 2013 & CE gecertificeerd. Om ervoor te zorgen dat de zonnebril niet gemakkelijk af valt of kwijtraakt, hebben alle brillen een verstelbaar afneembaar bandje.

Goodcha vindt het belangrijk dat de ogen van baby's en kinderen goed beschermd worden tegen de zon. Daarom steunt Goodcha Stichting Oogfonds Nederland om onnodige slechtziendheid en blindheid te voorkomen. Bij elke aankoop doneert Goodcha 1 euro aan het Oogfonds.

Goodcha is te volgen via www.goodcha.nl