ZAANSTAD - Vanochtend heeft de gemeente Zaanstad in de trouwzaal van het stadhuis een nieuwe samenwerkingsovereenkomst getekend met Stichting Marketing Zaanstreek. Gemeente Zaanstad en Stichting Marketing Zaanstreek zijn vanaf vandaag als belangrijke partners aan elkaar verbonden. Doel van de samenwerking is het beter profileren van al het moois dat Zaanstad biedt. Nu de handtekeningen zijn gezet, gaat Marketing Zaanstreek deze zomer werken aan een meerjarenplan met een visie en strategie voor citymarketing voor de periode 2025-2029.

Het college van B&W heeft in juli 2023 de gemeenteraad geïnformeerd over de nieuwe plannen voor citymarketing. Zaanstad keek hierbij naar drie opties: uitbesteden, zelf doen, of samenwerken. Samenwerken met een externe partij bleek de beste keuze. De samenwerking met Marketing Zaanstreek biedt voor iedereen de meeste voordelen. Directeur Anneke Wijdogen-Vis van Marketing Zaanstreek en wethouder Stephanie Onclin (Economie, Streekmarketing en Toerisme) hebben nu hun handtekeningen gezet om deze samenwerking voort te zetten.

Wethouder Stephanie Onclin van Toerisme: “Stichting Marketing Zaanstreek is een belangrijke partner in Zaanstad. De afgelopen jaren is er op het gebied van citymarketing een sterke basis gelegd. Nú is het moment om dit verder te ontwikkelen en citymarketing op een meer geïntegreerde wijze in te zetten en gezamenlijk verder te bouwen aan deze prachtige gemeente”.

Aan de slag

De opdracht waarmee Marketing Zaanstreek aan de slag gaat kent twee delen: Het eerste deel is het stimuleren en promoten van verschillende nieuwe en bestaande activiteiten en evenementen die door partners worden georganiseerd in Zaanstad en de invulling van het fysieke gastheerschap. Het tweede deel bestaat uit een meerjarenprogramma dat stuurt, focust en aanjaagt op elementen die beeldbepalend en richtinggevend zijn voor Zaanstad.

Samenwerking met partners

Marketing Zaanstreek werkt altijd samen met Zaanse lokale partijen en instellingen en zoekt actief contact met ondernemers in de streek om elkaar te versterken.
Door samen te werken vanuit ieders kennis en ervaring wordt de citymarketing sterker en bereiken we in totaal meer mensen. Ook de samenwerking met marketing- en promotiepartners in de Metropoolregio Amsterdam blijft van belang, om de verschillende gewenste doelgroepen te bereiken.