Letterlijk op de kaart
Zodra je de formaliteiten, zoals het inschrijven bij de Kamer van Koophandel, het aanmelden bij de Belastingdienst en het optuigen van een website, geregeld hebt, kun je zelf alvast een goede stap zetten door jezelf letterlijk op de kaart te zetten bij Google. Door jouw bedrijf aan te melden bij Google Maps ben je direct beter vindbaar en dat helpt je alvast goed vooruit.
Stel een marketingplan op
Welke klanten wil je graag bereiken? Waar bevinden die zich en wat wil je ze vertellen? Mogelijk heb je nog niet eerder met deze materie te maken gehad. Een online marketingbureau kan je helpen om de juiste koers te varen. Leg in een marketingplan vast wat je precies wilt bereiken. Kijk ook goed naar hoe je concurrenten het doen. Vaak ligt daar al een deel van het antwoord op veel van jouw vragen.
Ideale vestigingslocatie
Voor ondernemers is Zaandam eigenlijk een ideale vestigingslocatie. Je zit hier letterlijk op een paar minuten van de hoofdstad, met goede infrastructurele mogelijkheden. Ga je de marketing uitbesteden, dan is een ander voordeel dat een marketingbureau Amsterdam zowel de lokale markt als de (inter)nationale situatie goed kent. Dat geeft jou gelijk al een voorsprong en stelt je in staat om snel de vruchten te plukken van jouw marketingplan.
Deel je kennis
Je bent als ondernemer actief in een specifiek vakgebied, waarvan jij veel weet. Laat dat blijken door die kennis te delen, bijvoorbeeld in de vorm van een blog of door tips te geven via je kanalen op Facebook en Instagram. Dit zorgt niet alleen voor een grotere naamsbekendheid, maar levert ook als resultaat op dat mensen jou zullen gaan zien als een autoriteit op jouw vakgebied. Hierdoor zal men sneller geneigd zijn om naar jou toe te komen bij behoefte aan jouw product of dienst.