“Het betreden van een VR-casino vanuit de woonkamer laat zien hoe snel de amusementsbranche zich ontwikkeld”
Mobiele apps zijn een tussenstap tussen de ontwikkelaar en het product. Zonder fysieke locaties worden dagelijks talloze producten en ondernemingen bezocht, om al dan niet, artikelen aan te schaffen. Deze toename heeft ook ertoe geleid dat steeds meer jongeren de weg naar het online gokplatform vinden. Niet alleen om te gokken, maar ook om live sportwedstrijden te bekijken, die zonder abonnementskosten worden aangeboden.
Blockchain en cryptocurrencies in transacties
Blockchain en crypto opties worden steeds vaker gebruikt om een bepaalde doelgroep te bedienen. Dit is niet zo vreemd, aangezien de meeste mensen steeds minder transactiekosten willen betalen. Toch zijn gereguleerde banken nog steeds van mening dat transactiekosten deel moeten uitmaken van het betaalproces. Gelukkig wordt deze overtuiging langzamerhand achterhaald en zien we steeds meer alternatieve betaalmethodes. Blockchain en crypto zijn dan ook een passende oplossing om anoniem en snelle transacties mogelijk te maken.
Virtual Reality
Naast de uitbreiding van alle crypto-betalingen, zien casino ondernemers een opkomende trend die steeds populairder wordt. Augmented en Virtual Reality worden namelijk binnenkort het toekomstbeeld van een online platform. Gewapend met een Virtual Reality bril creëren willekeurige software-ontwikkelaars meeslepende omgevingen waar de speler de hoofdrol speelt. In bepaalde settings of thema’s worden deze entourages getoond met als doel om emoties en keuzes te beïnvloeden.
Deze technologie wordt vervolgens versterkt door Augmented Reality – een combinatie van digitale elementen tussen beide werelden. Hierdoor ontstaat er een fictief territorium die de werkelijkheid overschaduwt.
Verschuiving in de demografie
De oudere generatie zal deze verandering waarschijnlijk moeilijk kunnen accepteren. Zij waren namelijk voorheen verantwoordelijk voor de omzet van het Cookiecasino bonus Holland. De technologische verschuiving vraagt wel om aanpassingen en sociale normen die de jongere generatie steeds meer omarmt.
Recente cijfers geven ook aan dat er steeds meer vrouwelijke gokkers aanwezig zijn. De software ontwikkelaars zijn zich bewust van deze opkomende trend en spelen hier slim op in door gokkasten met vrouwelijke thema's te bedenken, zoals “Good Girl Bad Girl”, geproduceerd door Betsoft.
Marktgroei analyse
Het consumentengedrag is vooral in Azië en Amerika aan het evolueren. Bedrijven spelen hier wederom snel op in, mits ze aan alle wettelijke regelgevingen voldoen. Bovendien worden bepaalde wetten langzamerhand positief bijgewerkt.
Regio | Kenmerk | Beschrijving |
Azië | Groot marktpotentieel | Azië is een zeer aantrekkelijke markt voor de gokindustrie, die wordt gedreven door een groeiende middenklasse en toenemende beschikbaarheid van internet en mobiele technologie. |
Populaire spellen | E-sports en Virtual Reality worden binnenkort het toekomstbeeld in een online casino. | |
Regulering | Wetgevingen en regels worden in Aziatische landen versoepelt. Dit zorgt voor een omzetgroei. | |
Noord-Amerika | Sportweddenschappen | De Professional and Amateur Sports Protection Act (PASPA) zorgt voor een open ondernemersmarkt. |
Online gokken | Nederland heeft de uitvoerende KSA. Bepaalde Amerikaanse staten laten langzamerhand online gokken en poker rooms toe. | |
Innovatie en investering | Live dealer spellen en andere technologische ontwikkelingen worden op platforms, zoals Web3 gepresenteerd. Het is een nieuwe innovatie die met behulp van AI wordt gestimuleerd. Dit biedt perspectief en zorgt voor werkgelegenheid. |